Translate

8 Mayıs 2017 Pazartesi

İNTERNET EKONOMİSİ

Üretilen mal ve hizmetin pazarlanması ile müşterilerin bunlara erişimini internetten ticaret daha pratik hale getirmektedir…










İnternet ticareti, mal ve hizmetlerin tüketicilere ve iş dünyasına internet üzerinden satılmasıdır. Dünya Ticaret Örgütünün tanımına göre, mal ve hizmetlerin, üretim, reklam, satış ve dağıtımının iletişim ağları üzerinden yapılması e-ticaret faaliyetlerini oluşturmaktadır.
Dijital ekonominin büyümesi ve etkinliğini arttırması, yüksek hızlı ve akıllı elektronik ağlara ve tüm ekonomik birimlerin her türlü bilgiye ve içeriğe kolaylıkla ulaşabilmelerine bağlı bulunmaktadır.
İnternet, bilgi toplumunun en anlamlı ve önemli kazanımlarından birisidir. İnternet üzerinden e-ticarette, işletme yönetiminin yeni bir yoludur. Henüz yeni olmasına rağmen ticarette köklü değişikliklere neden olmaktadır. İnternet kullanımı yaygınlaştıkça da bu tarz ticaretin giderek artış trendinde olduğu gözlemlenmektedir.
İnternet kullanımı bilginin kolay ve etkin yayılmasını sağlamaktadır. İnsanlar kolay eriştiği bilgiyi kolay ve az maliyetle değerlendirmektedir. İnternet sınır tanımayıp ülkeler arası erişim sağlamakta, ticareti küresel anlamda kolay hale getirmektedir. Son yıllardaki bilişimdeki gelişmeler internet ve iletişim teknolojilerinde de baş döndürücü ilerlemelere sahne olmakta, bu durumda e-ticarete yansımaktadır. Bu trende bağlı olarak işletmelerde ekonomik faaliyetlerini ister istemez internet temelli uygulamalara dayandırmaktadır. İnternet kanalıyla yapılan e-ticaret, müşteriler ve üreticiler arasındaki etkileşimi de arttırmaktadır. Artık bilinçli tüketici internet üzerinden araştırmadan alışveriş yapmamaktadır. Bu durum işletmeleri adeta internet uygulamalarını zorunlu hale getirmektedir.
İnternet ekonomisinin büyümesi, telekomünikasyon altyapısının gelişmesi ve bilgiye erişimin kolaylaşmasıyla paralellik göstermektedir. Günümüzde internet altyapısı ve hızı baş döndürücü düzeyde gelişmiştir. Online arama, değerlendirme, iletişim, koordinasyon, ürün/hizmet kalitesi, lojistik ve ödeme altyapısı internet ekonomisi yönünden önem taşımaktadır. İnternetten ticaret ekonomik faaliyetlerin temelden değişimine neden olmuş; her türlü ticaret, finans, eğitim, sağlık ve devlet faaliyetleri de önemli bir şekilde etkilenmiştir.
İnternetin işletme faaliyetlerinde kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber, işletme içi ve işletmeler arasında bilginin daha hızlı, kolay ve daha az maliyetli olarak aktarılması mümkün olmaktadır. İnternet uygulamalarını kullanan işletmeler, müşterilerine bu uygulamalar vasıtasıyla doğrudan ulaşarak aracıları ortadan kaldırabilmektedir. İnternet kullanımıyla birlikte artan ulusal ve uluslararası rekabet piyasaları tam rekabet koşullarına yakın bir duruma getirmektedir. Finansal piyasalardaki işlemler, internet yoluyla kolaylaşmakta, bu sayede birçok internet kullanıcısı aracılara gerek kalmaksızın operasyonlarını doğrudan yönetebilmektedir. Artık 3 Boyutlu Güvenlik Sistemi ile internet alışverişi sırasında; müşteri, banka ve işyeri arasındaki bilgi akışı özel şifre ve anahtarlar ile sağlanmakta, bu sayede müşteriler güvenli alış-veriş yapabilmektedir. Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişleri konuları ile beyanname, vergi ve cezai birçok resmi işlem artık e-devlet üzerinden vatandaşların evlerinden, iş yerlerinden ve istedikleri her yerden hızlı bir şekilde yapılabilmektedir.
Dijital teknolojiler gelir ve servet dağılımını gelişmiş ülkeler lehine değiştirmektedir. Şöyle ki; gelişmiş ülkeler teknolojik altyapı yatırımını daha etkin ve süratle gerçekleştirmekte, gerekli ağı kurup işletmeye almakta ve avantaj elde etmektedirler. Yaygınlaşan ağ teknolojisiyle birlikte nitelikli işgücü, istihdam ve eğitim politikalarını da geliştirmektedirler. Üretilen mal ve hizmetin pazarlanması ile müşterilerin bunlara erişimini internetten ticaret daha pratik hale getirmektedir.
Digital Pazarlama Ajansı We Are Social, 2016 yılı için küresel ve lokal dijital istatistikleri içeren “Digital in 2016” adlı Raporuna göre; dünya genelinde 3,419 milyar insan internete bağlanıyor. 79,14 Milyon insanın yaşadığı Türkiye’de, internete bağlanan kullanıcı sayısı ise 46,3 milyonModern dünyada ekonomiler de artık internete bağımlı hale geldi. Brooking Enstitüsü’nün araştırmalarına göre; İnternet ekonomisi İngiltere’nin milli gelirinde %12,4. İngiltere’yi %8 ile G. Kore, %6,9 ile Çin, %5,6 ile Hindistan ve Japonya, %5,4 ile ABD, %4,2 Meksika, %4 ile Almanya, %3,8 ile Suudi Arabistan, %3,7 ile Avustralya, %3,6 ile Kanada, %3,5 ile İtalya, %3,4 ile Fransa, %3,3 ile Arjantin, %2,8 ile Rusya, %2,5 ile Güney Afrika, %2,4 ile Brezilya, %2,3 ile Türkiye ve %1,5 ile Endonezya izlemektedir.
Global perakende e-ticaret hacmi 2016 itibarıyla 1,6 trilyon dolar seviyesine ulaşmıştır.
Bu yazı habergzt.com'da yayımlanmış olup 10853 defa okunmuştur .


ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERİN PETROLE ETKİSİ

Her şeye rağmen yakın gelecekte petrol yakıtlı araçların pazar payının önemli bir kısmına elektrikli araç sektörü sahip olacak… İlk el...