Translate

17 Kasım 2015 Salı

SOSYAL AĞ VE SOSYAL MEDYA ANLAYIŞI

Bu iki kavram, temelde birbirlerine çok büyük benzerlik göstermektedir… 


Sosyal Ağlar (Social Network); İnternet kullanıcılarının birbirleriyle tanışması, irtibata geçmesi, içerik paylaşımında bulunması, tartışma ortamı oluşturması ve ortak ilgi alanlarındaki kişilerin bir araya gelebileceği gruplar oluşturulması amacıyla oluşturulan internet siteleri olarak tanımlanıyor.   Sosyal Medya (Social Media) ise; Blogları, Facebook, Twitter, Youtube gibi sosyal ağları, forum alanlarını ve hatta haber sitelerinin yorum alanlarını da kapsayan platformlara deniyor. Sosyal ağların parçalarını oluşturan kullanıcıların ürettiği içerik, sosyal medyanın temelini oluşturuyor.
Sosyal ağlar ve sosyal medya. Bu iki kavram, temelde birbirlerine çok büyük benzerlik gösteriyor. Bu kavramlardan ilki sosyal ağlardır ki kullanıcısına sınırsız bir şekilde bilgiyi paylaşma imkânı tanıyor, diğeri ise sosyal medya ki bu da kullanıcılarına yine sınırsız ve çok hızlı bir şekilde güncel bilgi ve haber ulaştırıyor. Kullanıcı hem bu bilginin üretilmesinde hem de yayılmasına aktif olarak yer alıyor. 
Sosyal ağlar, kullanıcılar arasındaki ilişkilerin geliştirildiği web siteleri olarak ifade edilen online topluluklardır. Sosyal ağlar; Sosyal siteler, Fotoğraf Paylaşım Siteleri, Wikiler, Video Paylaşım, İçerik etiketleme, Profesyonel Ağ Siteleri, Bloglar, Sanal Kelime. Sosyal medyada en çok Facebook ve Twitter siteleri olarak kullanılmaktadır. Yapılan araştırmalarda ülkemizde sosyal medyanın etkin kullandığı ve dünyada 5. sırada olduğu ve sosyal ağların kullanımının da hızla artığı belirtilmektedir.
Günümüzde İnternet günlük yaşamın vazgeçilmezlerinden oldu. Kendilerini karşı tarafa çeşitli sembollerle sanal olarak ifade ederek bu şekilde iletişim kurmanın en güzel yolu sosyal iletişimle mümkün oluyor. Sosyal iletişimde sosyal ağlarla gerçekleştiriliyor.
Sosyal medya artık en önemli iletişim araçlarından birisi ve internetin en gözde uygulamaları arasında yer almaktadır. Sosyal medyanın kullanımı her geçen gün yaygınlaşmakta teknolojik gelişmelerde buna imkan vermektedir. Teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte yeni yetişen genç nüfusun daha erken bilgisayar ve internetle tanışması ve daha fazla interneti kullanma eğiliminde oldukları da bir gerçek. Sosyal medya sadece iletişim değil insanların oyun, bilgi edinme, arama yapma gibi çoğu ihtiyaçlarına cevap verebilecek konuma doğru ilerliyor. Artık insanlar sosyal ağ sayesinde sadece toplantılarda ve çeşitli etkinliklerde yüz yüze bir araya gelmekten kurtuldu, neredeyse gelişen iletişim teknolojisi sayesinde anlık görüşme ve birbirlerine gerekli mesajı verir konuma geldi.
İnsanlar Sosyal medyayı genelde takdir edilmek ya da takip edilmek amacıyla kullanmakta. Kişilere göre kullanma amacı değişmekte birlikte ticari işler için reklam amaçlı kullanılmaya da başlandı bile. Hatta eğitim ve diğer ihtiyaçlar içinde kullanılır oldu. Kurumların da aktif olarak internet hizmetleri ve sosyal ağları kullandıklarını görmekteyiz. Sosyal ağ siteleri temelde; sosyal bir ortamda kendilerini tanıtma, sosyal ağ ortamı kurma, diğer kullanıcılarla iletişim kurma ve devam ettirme, oluşturdukları içeriği paylaşma, kişisel bilgilerini, fotoğraf ve videolarını içeren profil sayfası oluşturma ve tanımadığı insanlarla ilişkiler kurma, yeni arkadaşlıklar keşfetme imkanlarını sunmakta olduğu belirtilmektedir.
Tabi ki sosyal medya insanların daha da sosyalleşmesine büyük katkı sağlıyor. Sosyal medyayı kullanma imkanı genişledi, sadece bilgisayarlar da kullanılırken artık tabletlerde ve akıllı telefonlarda yerini aldı. Yani insanlardan ayrılmaz parça haline gelen telefonlarında yer alıyor ve anlık işlem yapabilir konumdalar. Sosyal ağlar sayesinde paylaşmak istediğiniz fikrinizi ya da içeriğinizi zaman, mekan, ortama bağlı kalmaksızın, internetin olduğu her an paylaşabiliyorsunuz.
İnternet kullanıcılarının olumlu ve olumsuz deneyimlerini internet ortamında paylaşmaları şirketler için fırsatları ve tehlikeleri beraberinde getiriyor. Sosyal ağlar günlük hayatın niteliğini artırmakla beraber, kişilerin özel hayatlarına ilişkin bilgilerin paylaşılması ve açığa vurulması nedeniyle eleştiri konusu olmaktadır. Sanırız bu durumun sosyal ağlara olan ilgiyi azaltmadığı da bir gerçek. Yine de insanlar zor durumda kalmamak için paylaştıkları bilgi ve belgeler konusunda itinalı ve titiz davranmak zorunda olduklarını bilmeleri gerekir. Sosyal medyadan sonra insan hayatında birçok şey değişmeye başladı. Kullanıcı tarafından oluşturulduğundan insanlar kendinden bir şeyler katmaya başladı. Sosyal medya yeni bir ilişkiler ağı ve iletişim şeklini ortaya çıkardı. İnsanlar duygu ve düşünceleri rahatlıkla ifade edebilir hale geldi. En büyük tehlikesi ise insanlara ait mahremiyetin ortadan kaldırması ve bozuk kişilik oluşumuna katkı sağlaması olarak ortaya çıkıyor. Bu durum ise eleştirilere neden oluyor. Diğer yandan İşini, gücünü, ailesini ve hata yeme içmesini bile ihmal edecek düzeyde sosyal medya kullanan insanlar ise sosyal medya bağımlısı olarak adlandırılıyor ve bir hastalık olarak değerlendiriliyor. Diğer yandan temelinde bir sosyalleşme aracı olarak bilinen sosyal ağlar amacının tamamen aksine anti-sosyal kişiliklerin oluşmasına da imkan tanımaktadır. 
Amacına uygun kullanıldığında gerçekten de sosyal ağlar bireylerin sosyalleşmesinde olumlu etki sağlamaktadır. Bilinçli kullanım, kişinin kendisini çevresindeki insanlara karşı ifade edebilmesi yeteneğini geliştirmektedir.
Bu yazı 7277 defa okunmuştur .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERİN PETROLE ETKİSİ

Her şeye rağmen yakın gelecekte petrol yakıtlı araçların pazar payının önemli bir kısmına elektrikli araç sektörü sahip olacak… İlk el...