Firmalar, küresel rekabette var olmak ve müşteriler tarafından tercih edilmek için olağanüstü çaba sarf ediyor. Artık firmalar müşterisine özel hizmet ve ürün sunuyor. Müşterileri ile birebir etkileşim ve onlarla direk iletişim kuruyor. Teknolojik gelişmelere bağlı olarak dijital dönüşüm sayesinde firmalara ve markalarına kişisel erişim rahatlıkla sağlanabiliyor. Buna bağlı olarak artık rekabet ortamı daha da keskinleşti. Artık insanlar daha fazla dijital ürün/hizmet talep ediyor.
Teknolojideki baş döndürücü gelişmelere bağlı olarak akıllı telefonların ve tabletlerin hızla artması insanların internete daha kolay ulaşmasını sağladı. İnternet kullanım oranlarında ciddi artışlar oldu. İnsanlar dijitali daha etkin kullanmaya başladı. Bu ortamda daha fazla zaman geçirmeye başladılar. İnsanların çoğunluğu bir ürün almadan önce araştırmalarının tamamını internetten yapıyor. Dijitalin artık insanlar tarafından daha etkin kullanılması firmaları dijital değişime ayak uydurmaya zorluyor.
Dijital değişim önemli değişimleri beraberinde getirdi;
-Kolay kıyaslama ile rekabeti artırdı,
-Tüketiciler dijital sayesinde daha kolay bilgileniyor, araştırma yapıyor, alternatifleri değerlendiriyor, haklarını arıyor, bağımlı hissetmiyor, kolay marka değiştirebiliyor, daha hızlı aralarında organize olabiliyor ve bir markanın olumlu ya da olumsuz yönünü birbirlerine hızla aktarabiliyor-yayabiliyor. Kısacası artık tüketici artık daha güçlendi,
- Fiyatlar şeffaflaştı, ürünler ederini bulmaya başladı,
- Ürün ve firma hakkında şikâyet ve yorumlara erişebilme imkânı sağlandı,
- Çalışanların iş bulma ve iş değişimi kolaylaştı, buna bağlı olarak firmaların nitelikli elemanı elinde tutma yarışı başladı,
-Firmaların tarihi kayıtları-geçmişleri, iyi ve kötü işleri artık silinmeyecek derecede dijital ortama kaydediliyor. Google ve sosyal medyanın insanlara, bu kayıtlara istedikleri zaman erişme özelliğini sunmasıyla, firmaları ve ürünlerini olumlu veya olumsuz değerlendirme imkânı sağlandı,
-Sınır ve mekân kavramı kalktı, dünyanın her yanından bir ürüne ulaşabilme ve tedarik etme imkânı sağlandı,
- Pazarlama ve reklam anlayışı kökten değişti,
Birçok teknolojik yenilik hem bireyleri hem de firmaları dijital dönüşümle bütünleşmeye zorladı. Markayı denetleyebilen, hesap sorabilen bir tüketici kitlesi gelişmeye başladı. Dijital dönüşüm ve etkisi her geçen gün artıyor. Bu durum firmaları etkiliyor. Bu dönüşüme ayak uyduran firmalar ayakta kalıp, güç kazanıyor. Uyum sağlayamayanlar ise tahmin ettiklerinden çok daha büyük bedeller ödüyorlar. Markaların artık dijitalle bütünleşerek ve insan ihtiyaçlarında var olan bu değişimleri görerek yönetilmeye başlaması gerekiyor. Bunu hala değişime direnenler için söylüyorum. Çünkü dünyada tüm sektörlerde çok ciddi bir dijital değişim süreci yaşanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder